اهمیت روانشناسی کودک در زندگی ما

رشته روان شناسی دانش مطالعه رفتارهای  افراد ، توجه و تمرکز بر دلایل و ریشه های  بروز این گونه رفتارها و تجزیه و تحلیل علمی  آن ها است .

اهمیت روانشناسی کودک در زندگی ما

 این علم با تمرکز و مطالع بر روی ذهنیات و درونیات افراد به اصلاح الگوهای ذهنیافراد به دنبال  آن اصلاح الگوهای رفتاری و عملکرد آن ها  است  و دقیقا به همین دلیل است که  علم روانشناسی می تواند در بهبود کیفیت کلیه ابعاد زندگی افراد افراد نقش به سزایی ایفا کند . 

 و به همین دلایل آشنایی با اصول و مبانی دانش روانشناسی می تواند از بروز بسیار حوادث و مشکلات در زندگی افراد پیشگیری کند .  

با توجه به این مهم که همه می دانند پیشگیری کردن بسیار بهتر، ایمن تر و مقرون به صرفه تر از درمان کردن است در حوزه دانش روانشناسی متخخصان و کارشناسان امر تلاش می کنند از بروز بسیاری از مسائل و مشکلات پیش گیری نمایند . از این رو این علم از اهمیت دو چندانی برخوردار است . 


روانشناسی کودک یکی از مهم ترین و پر کاربرد ترین شاخه ها ی علم روانشناسی است . 

در صورتی که افراد در دوران کودکی  از مشاوره روانشناسی  و روان درمانی های تخصصی بهره مند شوند از مراجعه به روانپزشک در سایر دوران عمر بی نیاز خواهند شد زیرا بسیاری از رفتارها ی ناهنجار دوران بزرگ سالی ریشه در دوران کودکی افراد دارد. 

 شاخه روانشناسی کودک به  به بررسی روند رشد اخلاقی ، اجتماعی کودک به صورت همزمان با رشد جسمانی او می پردازد.  

از دیدگاه علم روانشناسی دوران کودکی و نوجوانی دوران پایه گذاری رشد و شکل گیری شخصیت کودکان به شمار می آید و به همین جهت در تعیین شخصیت آینده افراد تاثیرات به سزایی دارد.

 استفاده از مشاوره متخصصان روانشناسی کودک در سنین اولیه رشد و شکل گیری شخصیت می تواند منجر به افزایش توانمدی های شخصی افراد در مواجه با مشکلات و سختی های احتمالی زندگی شود . 


منبع: سایت فن پردازان